~~~PeNgEmBARaaN HiDuP PuN BeRMulA~~~.







Nov 7, 2010

AKU DAN DIRIKU....(part 1)


8HB NOV.2010..dah masuk ke tengah hari...rutin hidupku seperti kebiasaan menunaikan tanggungjawab ku sebagai seorang ibu..memasak untuk ank2..menjadi antara aktiviti kegemaran ku,,,ahaha...lg best dan seronok tgk ank2 mkn dgn selera dan betambah..mahukan ank2 membesar dengan sihat dan cergas, hilang seketika penat dan panas tika d dapur bila ank2 menjamah makanan dr air tangan ummi..alhamdullilah ya allah atas pemberian rezeki dari mu..aku besyukur kehadratmu ya allah..beterima kasih pada sayangku kerna betungkus lumus mencari rezeki keseorangan d luar sana...yang pasti semua yang begelar ibu pasti inilah matlamat mereka..selain mendidik supaya permata hati menjadi insan beguna cemerlang dan bejaya dunia akhirat..begitu juga aku..putera sulung dh menjangkau usia 5 thun.. dah memasuki tadika..banyak perubahan abg long iman ..dr kurang fasih betutur sekarang dah pandai bekata-kata hahaha..kurang pelat abg long..syabas ummi ucapkan byk juga yg mengajar aku setelah ank memasuki alam pesekolahan walaupun baru peringkat pra sekolah tetapi aku sudah dpat rasakan cabaran utuk mendidik ank2...owhhh..cabaran mmg bsr..tambahan anak2 zaman sekarang lebih advance dr time aku dulu2..hmmm...kadang jika di fikirkan aku jadi takut..,takut ..bejayakah aku utuk membesarkan dan mendidik ank2 ku menjadi insan bejaya?? paling ku takut dapatkah ank2 ku menepis dugaan2 hebat dluar sana bila mereka remaja kelak..insyaallah selagi ada daya ku selagi nyawa d kandung bdn akan aku bimbing mereka dgn didikan secukupnya..yg pasti aku tidak keseorang ..suami sentiasa d sisi..sama2 mebimbing pemata hati ..ya allah kami mohon pelindunganmu dan mohon keredhanmu utuk mendidik dan membesarkan pemata hati kami ..ya allah kau kurniakn kmi kekuatan dan kesabaran ...amin ya rabbal alamin....

No comments:

Post a Comment